Cake walk

Fick en chock när jag vaknade igår morse, visst jag var lite förberedd på det men hoppades att vi skulle slippa. Det var SNÖ på marken!! Det snöade även under dagen och blåste isande kallt! Inte kul kan jag lova. Idag är det lite bättre, snön har börjat smälta bort, men det blåser fortfarande kallt. Men dem säger att under veckan så kommer värmen tillbaka hit, så jag litar på det!
Det har varit en händelserik helg. Igår var Lee och jag väg med alla barnen till Nikolais skola för den årliga Spring Fling. Man köper som en stor biljett som har nummer mellan 1-25 och varje lek är 1biljett, så man kan göra 25 olika saker som t.ex kasta ringar runt läskflaskor, kasta rispåsar genom hål m.m. Men det roligaste var nog Cake walk. Tror vi gjorde Cake walk runt 10 gånger, om inte mer. Ska se om jag kan förklara så att man förstår.
Det är en cirkel på golvet, gjort av nummer mellan 1-25, man ställer sig på ett nummer och sen när dem startar musiken så går man runt. När dem stänger av musiken så stannar man på det numret man är på (kan alltså vara ett helt annat nummer än man startade på) och sen drar dem ett nummer och den som står på det numret vinner och man vinner kakor, cupcakes eller tårtor. Jag gjorde det 2 gånger och min andra gång så vann jag kakor :) My first cake walk and I won! Katarina tyckte verkligen om denna lek, hon var så duktig när hon gick i cirkeln helt själv och hon vann 2 gånger. Första gången vann hon cupcakes och andra gången cinnamon rolls. Även Henrik vann 1 gång, han vann en hundtårta, det är alltså en lite tårta formad som en hund, väldigt söt. Jag har inte hunnit tagit kort på den ännu, men jag ska så ni ska få se. Han var riktigt stolt, för det var många som ville vinna den och han gjorde det. Det var väldigt kul att vara med :)
Idag har Lee, Katja och jag varit till Walmart. Jag skulle leta efter en speciell CD men den hittade jag inte, men jag hittade 4st andra som fick följa med hem. Jag hittade även 2par skor, eller jag hittade flera men det var 2st som fick följa med hem. Ett par svart/vita flipflop som är perfekt för stranden och sen en sandal som också är en flipflop. Man kan ju inte låta bli när det är så bra priser!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Of course we can do it! But 4 months is a long time, but 2 months have already passed, and we've survived so far! So I guess, and I sincerely hope that these 4 months will pass really fast!



I love you until death do us part! haha <3

2010-03-22 @ 10:34:48
URL: http://theeasyway.blogg.se/
Postat av: Jennifer

För din skulle hoppas jag verkligen att det inte går snabbt!

Men för mig kan det gå snabbt (a)



Älskar dig! <3



2010-03-22 @ 19:10:42
URL: http://theeasyway.blogg.se/
Postat av: Jennifer

haha jaa, vi gör det va!!

Snabbt för mig och långsamt för dig!!! (a)



Synd bara att dom är så jävla dyra bara! :/

2010-03-22 @ 19:31:32
URL: http://theeasyway.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Ja, dom kostar minst 600 kr! :|

Awh men är du söt eller!? :'D

Det får du gääärna göra, men jag har inte bestämmt vilken färg jag vill ha! Du vet sån där beslutsångest! haha (a) Vilken färg tycker duuuu?

2010-03-22 @ 22:20:06
URL: http://theeasyway.blogg.se/
Postat av: mamma

SKOR =)

2010-03-25 @ 08:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0