Vancouver, I like it!

Nu ska jag försöka mig på att uppdatera lite. Det har hänt en hel del de senaste dagarna. Ska försöka komma ihåg allt.
I måndags så gick mamma och jag i Gas Town vilket är den äldsta delen här i Vancouver. Där fanns en massa souvenir butiker, många har samma saker men det är ändå en liten variation. De flesta hade fortfarande OS saker kvar som det var 50% på och gissa om det fanns mycket saker kvar. Jag köpte en t-shirt som det står Vancouver - Whistler 2010 på och så är det en liten OS logga bak. Sen köpte jag 2glas som jag ska ha som dekoration och  ett tallriks underlägg med bilder på från olika ställen i Vancouver. Medan mamma och jag gick runt och strosade så satt Johan och pappa på Langara College och pluggade matte inför Johans matte prov som han hade idag (torsdag). Vi hade bestämt att vi skulle mötas och äta middag tillsammans och vi åt på The Old Spaghetti Factory, otroligt gott ska ni veta!
Jag vid Steam clock in GasTown

Turistbuss

I tisdags så var vi först en sväng till Langara College för att vi skulle se skolan och sen hade Johan en intervju. Det är en stoooor skola och jag fick nästan suget av att plugga (!?). När Johan var klar så åkte vi down town och målet var OS facklan och dit kom vi. Tyvärr så brinner den ju inte nu och dessutom så håller dem på med nått arbete där så det var kravall staket runt men man kunde ju se facklan ändå. Vi åt även sjukt goda cheescakes, de säger själv att det är Vancouvers bästa cheescake. Nästan så man måste äta flera cheescakes bara för att jämföra, men tror jag ska hoppa över det denna gång. Sen gick vi till Pacific Center som är ett köpcentrum och där fanns en Appel butik som pappa ville till. Dem har ju en hel del finfina grejer där alltså. Jag köpte ett nytt headset men vi behövde inte ens gå till kassa för att betala utan killen som hjälpte oss tog fram en iPhone och sen drog han kortet och så fick man kvittot på mailen. Alltså fattar ni vilken teknik det är eller!? Helt galet.
Mamma och pappa vid OS Facklan

I onsdags så blev mamma och jag avsläppta vid Metro Town, det stora köpcentrumet, medan Johan och pappa skulle plugga matte igen. Tror vi gick där ca 5timmar och hann inte ens gå igenom halva byggnaden! Men jag har hittat en ny favorit affär, Garage! Så sjukt snygga kläder och till ett bra pris! Jag köpte en del kläder igår och är riktigt nöjd med alla mina inköp :) Men jag kan säga att om man ska hinna igenom hela köpcentrumet så måste man minst ha en hel dag om ens det räcker! Vi mötte upp Johan och pappa runt kl17 och då köpte vi glass på DQ och sen åkte vi hem. Igår var det riktigt fint väder så vi ville göra nått mer, så vi bestämde att vi skulle ta buss och sky train till down town och gå längs vattnet och njuta av den vackra utsikten. Vi var ute och gick sammanlagt ca3timmar och det var riktigt härligt. Det går ju inte att klaga på utsikten heller, det går liksom inte att beskriva. Det känns inte som att man är i en storstad när man går längs stranden och har solen i ögonen.
Underbara Vancouver
Idag (torsdag) så hade Johan sitt matteprov och det gick bra. Sen kom han hem och vi åt mat. Efter det så tog han sin cykel och åkte down town och vi tog bilen ner. Vi träffades vid ett cykel uthyrning ställe och hyrde en cykel åt mig. Sen begav sig Johan och jag ut på egna äventyr vilket var att cykla runt hela Stanley Park. Solen sken och det var riktigt skönt väder. Vi var ute och cyklade och tog kort ca 3timmar, så det var en riktig härlig tur vi var ute på. Såg de berömda Totem pålarna och jag har sagt det förr och jag säger det igen, utsikten! Den är ju nått så otroligt vackert och tyvärr går det inte att få det på kort, utan man måste uppleva det själv! Har ni möjligheten att uppleva Vancouver så ta chansen, ni kommer inte att ångra er!
När vi hade lämnat tillbaka min cykel så gick vi ner och satte oss vid stranden och väntade på mamma och pappa. Dem hämtade upp mig och så begav vi oss till Granville Island för att äta mat. Johan cyklade dit, är inte så långt från down town. Vi åt riktigt god mat. Nu sitter vi här i vardagsrummet och håller på att planera för resan mot Banff som vi ska göra. Vi åker imorgon bitti och kommer tillbaka hit till Vancouver på måndag.
Min cykel för dagen, sjukt skön!

Totem poles

Vackert, eller hur!?

Kommentarer
Postat av: lisa

Oaah man blir ju lite avundsjuk då! Kul att du uppdaterar me bilder å :) Hoppas ni har det bra! kram

2010-05-07 @ 10:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0