Framme

Nu är jag framme hos min kusin i Kirksville, MO! Flygresan var riktigt lång och bitvis riktigt jobbig! Jag sov bitvis, men man sover ju aldrig bra på flygplan, iaf inte jag!
På Arlanda var det mellan 4-5 säkerhets kontrollen, så allt blev verkligen genomsökt kan jag lova! 
Väl framme i Chicago så gick jag igenom passkontrollen, där dem ville kolla mitt pass mer noggrant (det som jag gruvat mig mest för) Men nu när det väl hände så brydde jag mig inte ens, av någon konstig anledning. Men jag kom igenom iaf. Då kom nästa sak som fick mig att få lite mer panik, min väska var borta! Jag var säker på att någon hade tagit den och att jag aldrig mer skulle få se den. Så jag fick fråga personal på plats, eller ja jag tror jag frågade 3 eller 4st. Fick tillslut hjälp iaf av en snäll man. Jag fick gå till tullen och prata med en där och visa upp deklarationen och så frågade han tusen frågor ungefär och så gick han igenom mitt handbagage, igen! Jag kom igenom detta också och så skulle jag stå vid SAS disk för att få hjälp men det var ingen som kom. Så då kom det fram en annan man och frågade om jag hade fått hjälp, så jag fick förklara igen. Då fick jag tipset om att gå upp till SAS incheckning för att få tag på en. Så då var det bara att ge sig av dit, där fick jag tag på en som hjälpte mig och sa att den väskan redan var tagen till mitt nästa flyg. Så jag hade sprungit runt i 1timme ungefär för att leta min väska, men så var den redan på rätt plats.
När jag kom till Kansas City så var hela familjen Pihlström där och hämtade mig. Bilresan hem tog ca3timmar och då var jag riktigt trött. Somnade till lite då och då.
Men vi kom hem bra och jag har ett väldigt fint och mysigt rum. Ni ska få se bilder senare :)
Idag har jag varit med på en wrestling turnering som Nikolai, äldsta sonen, hade. Var verkligen nått man aldrig har sett förr, men det var riktigt kul att se. Det var alla åldrar som brottades.
Nu sitter jag i soffan och bara tar det lugnt. Känner lite av jetlegen, men så brukar det väl vara. Nu börjar äventyret på riktigt! Hoppas ni följer med mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0