Helgen

Det har varit en annorlunda helg för min del. I lördags så klev jag upp 04.45, ska tillägga att jag la mig runt 12, så inte så många timmars sömn. Jag skulle med Lee och Nikolai på District tävling i Marceline, ca 1timmes bilresa härifrån. Vi åkte runt kl6, så vi var där lite efter kl7. Invägningen började kl7.30, så det var att kolla upp var toaletten var och se hur det såg ut. Sen var det bara att vänta. Själva turneringen började kl9 med nationalsången. Sen är det bara en lång väntan på att Niko skulle tävla. Det gick sådär för honom, han förlorade första matchen och var därför tvungen att vinna den andra för att gå vidare till regionals och han vann den matchen så han gick vidare :) Efter det hade han 2matcher till som han tyvärr förlorade, men han vann den matchen som var viktigast. Vi åkte därifrån vid 4, så jag satt verkligen hela dagen, men det är kul att se :)
När vi kom hem så hade vi besök här, en gammal kompis till Peter och Lee som heter Bill var här med sin fru som är från Indien. Sen kom även ett annat par, Bob och Felicity med sina 4barn + 1 extra. Så det var fullt ös här på kvällen. Det visade sig även att Felicity har varit hemma hos oss för en massa år sen när min kusin Pernilla var på besök, så det var ju lite kul :)
Söndagen var jag jätte trött och hade blivit förkyld, ont i halsen och täppt i näsan, inte kul kan jag lova! Bill kom över igen i några timmar innan det var dags för dem att åka hem. Det tog ca 5-5,5 timme för dem att köra, så dem ville komma i väg i tid.
Vi kollade även på Oscars galan, vilka otroliga klänningar! Är nog gladast för att Sandra Bullock vann Oscar för bästa kvinnliga huvudroll för filmen "The blind side". Är det någon som sett den filmen? Den verkar riktigt bra och jag vill se den!
På kvällen visade Peter mig en film med Stomp, dem liksom slår och gör ljud av allt möjligt, riktigt coolt!
Ett litet smakprov på Stomp :)
Idag har varit en lugn dag, jag är fortfarande förkyld. Barnen är hemma eftersom det är springbreak, så fullt hus hela dagen :) Peter och Emma har bakat bröd ur kokboken som jag hade med mig till dem, riktigt gott blev det.
Peter håller på att mobba mig för min "addiction" för Gerard Butler, jag kan inte påstå att den är så allvarlig men han tycker det är kul. Idag sa han: "Vilken bra kusin jag är som går och köper filmen 300 bara för att Helena ska få se Gerard Butler". Det roliga är att han igår sa att han ville ha den filmen för att den är så bra. Jag gav han bara en extra anledning att köpa den, så det kanske är jag som är en bra kusin som ger honom en anledning att köpa den. Så vi får se om vi kollar på den ikväll. Ska bli spännande att se den iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0