Roadtrip

I fredags åkte vi som sagt till Kansas City, en bilresa på ca3timmar. Den främsta anledning till att vi åkte var för att Nikolai hade regionals på lördag morgon, men Peter och Lee skulle fixa lite inför flytten till Sverige också så det passade bra att göra allt på samma gång.
Innan vi åkte så ramlade Katarina och slog sig riktigt ordentligt på ögat, så nu har hon en blåtira. Det börjar bli bättre nu, men under lördagen såg det hemskt ut, lila/röd och svullen.
Vi kom till hotellet runt kl3 och fick våra rum, vi hade 2st rum men vi kunde öppna upp så det vi kunde gå emellan. När vi hade packat in allt så bytte vi om och gick till poolen. Det var 3-4st där när vi kom men de gick rätt fort så då var vi själva i poolen, vilket var skönt. Det var ingen stor pool heller så desto skönare. Det fanns även en jacuzzi som jag utnyttjade ordentligt! Det var riktigt skönt kan jag lova. När vi hade badat klart så åkte Peter, Lee, Nikolai och Katja till skolan där regionals skulle vara dagen efter för att försöka väga in Nikolai så att det var över. Emma, Stefan, Henrik och jag var kvar på hotellet och kollade på tv. Sen beställde vi pizza från Pizza Hut till rummet och det var sjukt gott. Barnen ville bada mer så vi gick till poolen igen, nu var det betydligt mer folk där och de var från Kirksville så barnen hade riktigt kul i poolen.
Sen blev det läggdags, jag delade säng med Stefan för han ville så gärna sova med mig.
Jag klev upp vid 8 och tog en dusch, sen kom Peter, Henrik och Katja tillbaka från att ha skjutsat Lee och Niko till skolan. Emma, Stefan och jag gick och åt en god frukost. Sen packade vi ut allt i bilen och begav oss till regionals. Det var galet mycket folk där! Det är en lång väntan på att det ska bli Nikos tur, men vi var uppe och rörde oss kanske mycket. Emma och jag tog de mindre barnen och gick med dem och lät dem springa av sig. Vi åkte därifrån runt 16-16.30 och då hade Niko haft 3matcher, varav han förlorade 2st och vann 1. Tyvärr gick han inte vidare till State, men han verkade inte så ledsen över det. Han skadade sitt ringfinger under andra matchen så han hade ganska ont. Vi stannade till på Target för att se om de hade en skena till fingret, det hade de tyvärr inte så vi stannade till vid Walmart så Peter sprang in och där fanns det. Efter det så åkte vi hem, stannade till och åt på Burger King, åt en sjukt hamburgare! Vi kom hem runt kl21 på kvällen, var riktigt trött då kan jag lova. Men det var 2 riktigt roliga dagar :)
Nikolai
Peter

Katarina och Lee

Stefan

Henrik

Emma och Katarina

Nikolai under en match

Söndagen var riktigt lugn, alla var väldigt sega och trötta. Det tar på krafterna att bara sitta och vänta och när Nikolai har en match är man på helspänn. Så det blev en hel del tv och film tittande. Kollade på "Regin of fire" och "The Princess bride". 2 riktigt bra filmer, kan verkligen rekommendera dessa.
Idag, måndag, var barnens första skoldag efter springbreak. Det har varit väldigt tyst om jag säger så. Det har varit riktigt fint väder idag, så vi har varit ute en sväng. Solen skiner och värmer, men det blåste lite, men inte isande vindar utan det var riktigt skönt att vara ute. Dock är det lerigt, men hellre lera än snö! Det är verkligen vår i luften, äntligen! Snön är borta och fåglarna kvittrar, men blir glad i hela själen.
Henrik och Katarina

Ett riktigt coolt hus som ligger nära där jag bor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0