Banff

Okej jag vet att jag lovade ett inlägg igår med uppdatering, men här är det fullt program från morgon till kväll så när man kommer hem är man rätt trött!
I fredags morse så påbörjade vi våran resa mot Banff. Det var en otroligt vacker natur och en hemsk väg! Ni vet husvagns färden med Kalle, Musse och Långben, den vägen som husvagnen åker ner en sån väg åkte vi. Det var så sjukt kurvig och hemsk. Jag brukar inte bli åksjuk så lätt, men detta tog priset! Har aldrig varit så åksjuk i hela mitt liv och jag hoppas att jag inte kommer behöva bli det igen! Så jag tog på mig solglasögon och sen sov jag, det var enda sättet att det skulle gå över.
Natten spenderade vi i Vernon och då hade vi åkt i ca8timmar, men vi hade stannat i en liten stad som heter Hope och ätit mat och sen stannat och tankat.
På lördags morgonen så åkte vi rätt så tidigt vidare mot Banff, eftersom vi visste att det var en bit kvar. Vi stannade även då vid Lake Louise för att se och jag kan lova er att det var kallt och snö! Det var ingen skön upplevelse, jag som trodde jag skulle slippa snö nu, men nej! Det började även snöa på vägen upp, INTE OKEJ! Men det var verkligen inget fel på naturen, helt otrolig!
Ett snöigt Lake Louise

Vi kom fram till Banff på kvällen och då checkade vi in på vårat hotell och sen tog vi en lite promenad down town, även här var det kallt men folket gick i kort kjol och t-shirt, jag fattade verkligen inte hur dem kunde det. Det blev en ganska tidig kväll.
På söndagen var det inte heller någon sovmorgon, vi klev upp vid 7.30 och åt frukost vid 8. Sen hade vi bestämt att Johan, mamma och jag skulle gå en promenad upp till några heta källor och sen fanns det som typ en linbana som gick till ett utsikts torn uppe på ett berg. Det var dock en besvikelse med de heta källorna, för det var bara en vanlig pool som var upphettad. Pappa kom upp med bilen och vi fikade på Starbucks, det var ju trots allt mors dag! Efter det så tog vi bilen och åkte på olika bilturer som fanns där. Vi åkte upp till en slalom anläggning och kollade och när vi var där så kom det en svartsvans hjort och drack vatten ur en mega pöl som fanns där så vi lyckades komma ganska nära för att ta kort innan den blev i väg skrämd. Efter detta så åkte vi tillbaka mot down town för att äta mat, när vi var klara så åkte vi tillbaka till hotellet och sen gick vi down town för att dels gå i lite affärer och sen ta lite kort. När vi var down town så började det SNÖA!!!!!!! Jag tror jag sa konstant: "Jag fryser!" "Det är kallt", det var inte kul kan jag lova.
Denna kan man ta om man vill åka till glaciärerna

Gondola, typ en linbana

Svartsvans hjorten
På måndag klev vi upp vid kl7 och gick och åt frukost. Vi ville komma iväg tidigt eftersom vi hade en heldags resa framför oss. Vi åkte verkligen bil hela måndagen. Vi kom tillbaka till Vancouver vid kl19.15 och då åkte vi direkt till Metro Town och Johan och jag gick på Iron Man 2.
Banff

Kommentarer
Postat av: Maja Falk

Men jösses vilka bilder! Så otroligt vackert! Vad mycket du får vara med om:) Trots att åksjuka inte är något roligt;)

2010-05-15 @ 09:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0