Victoria

Okej nu ska jag försöka komma ihåg vad vi gjorde de sista dagarna i Vancouver. Vi kom tillbaka från Banff på måndagen, som jag redan skrivit.
På tisdagen hade vi tänkte åka till Victoria, på Vancouver Island. Vi trodde båtarna skulle gå varje timme så vi tog det rätt lugnt på morgonen. När vi kom dit och hade köpt biljetter så såg vi att dem bara gick va rannan timme, en båt hade gått vi vid 11 och nästa skulle gå vid kl13 och nu var klockan bara 12. Så vi lämnade tillbaka biljetterna och åkte därifrån. Så vi bestämde att vi istället skulle åka till Horseshoe Bay och kolla. Det var väldigt vackert där och vi hade även tur med vädret för det var sol ute, dock inte så jättevarmt men det regnade inte, vilket vi är glada för. Vi åt lunch och gick lite på stranden, mamma hittade lite fina stenar och snäckor som fick följa med hem, men jag är inte förvånad! Vi var där ca2timmar och efter det så åkte vi till Queen Elisabeth Park för att se den. Det är en väldigt stor park mitt i stan. Det är liksom små parker med blommor från olika delar av världen i parken. Fint var det iallafall och man kunde se down town därifrån också. När mamma och jag var på väg upp till Johan och pappa igen så satt det en ekorre vid ett träd och åt och jag lyckades komma typ 1meter ifrån den! Jag smög och smög och kom så nära, vilket var riktigt coolt :)
Horseshoe Bay

Johan är fotograf!

Mamma hittar sina fynd!

Utsikten från Queen Elisabeth Park

Jag vid vattenfallet som är dedikerat till Raoul Wallenberg som är svensk

Min kompis för dagen
På onsdagen så åkte vi till Victoria, även det blev lite missöden men tillslut kom vi iväg. Det tog ca1,5timme att åka båten över. Men på vägen dit så fikade vi och sen kollade mamma och jag i souvenir affären som fanns där. Vi köpte inget på vägen över. När vi kom fram till Vancouver Island så var vi tvungen att ta en buss in till Victoria som är staden. När vi kom dit så gick vi runt lite, gick längs vattnet och kollade. Även denna dag hade vi tur med vädret, inget regn även om det var lite blåsigt. Vi gick en bra bit och såg mycket fina hus. Vi kom även till en lite husbåtby, vilket var riktigt intressant att se. Vi såg även en svensk flagga på en av husen, hade nästan lust att knacka på dörren men gjorde det inte, kanske var dumt.
När vi gick där på bryggorna så var det några som satt med fisk och matade 2st sälar. Så de kom upp till ytan så jag fick en del bra kort på dem :)
Sen gick vi och åt sjukt god mat på Cactus Club Cafe. När vi var klara där så gick jag och mamma till Starbucks för jag skulle kolla om det fanns en mugg där men jag hittade ingen. Så vi var klara så snabbt så vi sprang in på köpcentrumet där och gick till en affär som jag såg innan och jag ville till. Det var sjukt billig där och jag hade kunnat prova hur mycket som helst, men pga av tidsbrist så fick vi skynda oss. Men vi hittade lite saker. Jag hittade en ny bikini som jag verkligen gillar och den var mycket billigare än de jag kollat på tidigare och mycket snyggare enligt mig. Hittade även en hood tröja, mamma hittade en kofta och en skjorta till pappa. Men som sagt jag hade säkert kunnat hitta nått mer. Men vi skulle med en buss som skulle ta oss tillbaka till färjan. När vi kom tillbaka tog det typ 3min innan bussen kom, så vi hade tur. Vi tog båten som gick tillbaka till Vancouver kl19. En dag ska jag tillbaka till Victoria och se mer. Vi kom tillbaka till bilen vid typ kl21 och då åkte vi till affären för att handla lite mat.
En del av Victoria

Husbåtarna och svenska flaggan

En av sälarna vi såg

På båten på väg tillbaka till Vancouver
På torsdagen blev det en rätt tidig morgon, vi skulle ju packa ihop det sista och sen bege oss tillbaka till Seattle. Vi åkte från Johan strax innan kl12. Vi kom in i USA utan större problem vilket var skönt! Vi stannade på en outlet i Seattle för att shoppa lite. Vi hittade en del saker :)
Vi kom till hotellet runt kl19 och checkade in och lämnade väskorna där, sen åkte vi till flygplatsen för att lämna tillbaka bilen. Åkte tillbaka till hotellet och åt lite och sen sov vi ganska tidigt eftersom vi skulle upp tidigt dagen efter för att åka till flygplatsen. Mamma och pappa skulle hem till Sverige och jag skulle vidare till Atlanta, där jag är nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0