Whistler

Idag bestämde vi oss för att åka till Whistler för att se hur det såg ut där. Det var inte som jag hade föreställt mig att det skulle se ut, men det var otroligt vackert och tror det är ännu vackrare när det är riktigt vinter så man ser snön och allt. Men det låg en del snö kvar och det var en som sa att det skulle snöa upp till 20cm uppe i bergen i natt. Man blev ju lite sugen på att få åka skidor, men det får bli en annan gång.
Vi gick runt i Whistler Village, vilket är som ett litet samhälle i sig. Det fanns en hel del affärer, både souvenir affärer och vanliga klädbutiker. Vi gick runt där i 1,5-2timmar ungefär, sen blev det riktigt kallt och det regnade lite så det var inte det skönaste vädret att vandra runt i. Men det var riktigt kul att ha varit där och nästa gång jag ska dit så ska jag åka skidor!


Whistler Village

Johan

Till minne av Nodar som dog under OS

Jag klappar Buddha på magen

Inuik, väldigt populärt här i Vancouver
Igår var vi till Metro Town vilket är ett STORT köpcentrum! Det är 3 våningar med affärer överallt, t.o.m jag blev trött när jag gick där! Men det var fräscht och fint där och jag har en liten känsla av att vi kommer åka dit fler dagar. Johan var väg på ett fotomöte med en kompis så runt kl16.30 så begav vi oss down town för att hämta upp honom och eftersom det var så fint väder så tog vi en tur till Stanley Park för att se och gissa om det var vackert! Så otroligt vackert så det går inte att beskriva, man måste uppleva det själv! Jag hade inte med kameran igår, men vi ska dit fler dagar så då ska kameran med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0