16 år

Kalaset i fredags var väldigt lyckat! Alla hade en underbar kväll och för det mesta var dem ute och sprang vilket gjorde att ljudvolymen i huset inte var så farligt. Peter hade gjort ordningen en skattjakt runt gården som var mycket uppskattad och sen sov alla killarna ute i tältet. Jag skulle tyckte det varit kallt men det tyckte inte dem. På lördags natten sov Emma, Niko, Stefan och Henrik ute i tältet. Jag fick erbjudandet att sova där också men tackade nej.
Nikolai med min present
Läser en ledtråd under sakttjakten

Nikos skateboard födelsedagstårta
Peter och Lee firade 16-årig bröllopsdag i lördags (10/4) så dem gick ut och åt middag på Ruby Tuesday och jag passade barnen. Det gick jättebra! Vi åt middag när dem åkte och sen efter det gick vi ut och lekte i ca1timme innan solen gick ner och då kom dem hem igen. Det var en otroligt fin solnedgång. Här är det nu som svensk sommar i luften. Päronträden som vi har här på gården blommar för fullt, träden är gröna och gräset är grönt. Idag har vi haft runt 23°C och nästan ingen vind så det har varit riktigt fint väder och jag känner mig så där sprudlande glad som man gör när sommaren är här.


Ett blommande päronträd

Vid kl3 idag var vi bjuden till Curt och Lori på glass och tårta för Zoe, deras yngsta, fyller 4år imorgon. Så vi har varit hos dem hela eftermiddagen och varit ute och lekt.
Fick även uppleva en sjuk händelse idag, inte läskig utan bara rolig. Detta är ju inte första gången jag är i Kirksville utan andra gången. Första gången jag var här var jag 6år och hela familjen + mormor åkte hit för att hälsa på min moster Sigrid, min morbror Peringe och mina kusiner. Det huset som dem bodde i då bor nu en släkting till Lee. Så Peter, Emma och jag går över dit för att se om dem var hemma vilket dem var så vi var in i huset och jag fick såna flashbacks så det var sjukt. Jag såg hur det såg ut när jag var där sist. Var dem hade kökssoffan och matbordet, var pianot stod i vardagsrummet och var soffan stod. Det var riktigt läskigt att man kan komma ihåg det även fast man bara var 6år, jag har ju sett kort och film så det kan ju vara lite sånt också. Men det kändes konstigt att se det igen och vara inne där när man var där för så många år sen. Men det var riktigt kul att se :)


Zoe's födelsedagstårta
Zoe the birthday girl!
Detta är huset

Nu håller Peter på att fixa med maten, det blir grillat idag. Kommer bli så otroligt gott! Sitter ute på verandan nu och ni ska veta att det luktar riktigt gott!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej! Det verkar vara välfyllda dagar för dig och så väcks gamla minnen också. Var huset utbyggt sen vi var där? Nu skall det bli trevligt att träffas igen under några dagar. Lycka till de kommande dagarna i Kirksville!

2010-04-12 @ 19:51:52
Postat av: Jennifer

Det var en bra present du gav honom!!! :D

2010-04-23 @ 18:56:34
URL: http://theeasyway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0