Emmas födelsedagsfest

Igår kväll var det fullt ös här. 6st tjejer som flamsade som bara tjejer kan, dessutom 3st killar som springer efter och jagar dem. Men Emma är nöjd med kalaset så det är ju bra, det var ju trots allt hennes fest :) Vi kollade på "The village" Den var riktigt bra, har ni inte sett den så se den! Verkligen att rekommendera!
Jag gick och la min halv tre, så idag är jag liiiite trött! 
Här gör tjejerna "Monkey bread", riktigt gott men väldigt sött! Smakar typ som bullar.


Emmas födelsedagstårta, glass sorts glasstårta.


Sång för Emma :)

Igår sa en av tjejerna nått som verkligen fick mig att börja fundera va det är för samhälle vi lever i och vilka ideal som ges till unga tjejer. Det var en av tjejerna som sa att hon knappt äter tårta för det är en av anledningar till att man blir tjock och hon var långt i från tjock. Hon var lång och smal! Hon är 13år och tänker på hur hon ser ut och hur mycket hon väger, hon vill inte äta söta saker för att man kan bli tjock. Det var chockerade att höra att så unga tänker på vad dem stoppar i sig i rädsla för att bli tjock. Man kan äta en bit tårta utan att bli tjock! När ska idealen ändras?
Idag snöar det sjukt mycket! Helt galet, nu får det vara nog! Jag är trött på snö och kyla!
Idag är det ju Alla hjärtans dag, lite överskattat tycker jag! Men jag sänder ut lite extra kärlek till mina nära och kära <3

Kommentarer
Postat av: Kim

Omg, sa en 13 årig tjej det?

Det är nästan sorligt, vart är vår värld påväg? =/

2010-02-15 @ 17:23:00
URL: http://betterthanyoou.blogspot.com
Postat av: vivi

bra upfostran? Mammans fel helt klart!

inte alls bra.



mer bilder helena ;)

kram

2010-02-16 @ 21:46:26
URL: http://bubbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0