Mitt 2010

Här kommer lite höjdpunkter från 2010. Mitt internet har inte fungerat så därför det tagit lite tid.
Jag börjar från början. I januari så slutade jag mitt jobb på Gina Tricot i Stinsen, det var mycket jobbigare än jag trodde det skulle bli. Den butiken var som min egen, jag kunde varje lite vrå av den butiken och visste vart allt var. Ska tillägga att jag var med och öppnade den butiken 2008 och jobbat där sen dess. Jag saknar fortfarande alla som jag jobbade med där, vi var ett skönt och bra gäng!
Den 30 januari kom det stora datumet för mig! Jag skulle åka till USA alldeles själv. Resfeber och nerver på hög nivå! Men jag klarade det, efter en omtumlande resa över, åka fast i tullen, en försvunnen väska (som senare återfanns). Det var en känslomässig och lång dag. Kom fram till Kansas City på eftermiddagen amerikans tid och då möttes jag upp av Peter (min kusin) och Lee och deras barn. Sen påbörjades bilresan hem till Kirksville. Jag tillbringade 3månader hos dem och det var 3 helt fantastiska månader som gick alldeles för fort! Jag blev verkligen en del av deras familj.
Här sitter vi på deras tak, min sista dag där.

Den 30 april så var det dags att säga hejdå till familjen, var så sjukt jobbigt! Den ända trösten var att vi visste att vi skulle ses i juli. Jag flög upp till Seattle för att möta upp mamma och pappa. Vi hämtade ut hyrbilen och åkte och åt mat. Sen åkte vi ner till Public Market Center, dels för att jag ville se det första Starbucks och för att kolla på en otroliga marknaden! Vi var där i några timmar innan vi fortsatte upp mot Vancouver och Johan, min bror, som bodde där då.
När vi var i Vancouver så var vi bl.a till OS facklan och kollade, jag och Johan cyklade runt Stanley Park. Vi var till Whistler och kollade. Vi bilade runt en hel del, var upp till Banff, Lake Louise och åkte serpentin vägar. Vi shoppade och var ute och gick lång promenader. Gick i Gas Town och njöt av den sjukt underbara utsikt som är i Vancouver. Jag kan varmt rekommendera denna stad! Den är helt otrolig. Jag hoppas på att få åka tillbaka en dag.
Jag i Gas Town
Banff

De 2 veckorna som vi var i Canada gick väldigt fort och snart var det dags att säga hejdå igen. Den 14e maj så var det dags att bege sig mot nya äventyr. Då skulle jag flyga till Atlanta, Georgia för att hälsa på en kompis i några veckor. När jag var där var det verkligen fint väder nästan varje dag. Vi hade runt 30-35°C varje dag. Vi låg vid poolen, någon dag var jag där själv när Kristi jobbade. Men det blev nästan för hett så man orkade inte så jättelänge. Grunden var dock redan lagd eftersom värmen kom till Kirksville redan i slutet av mars.
Jag var med Kristi till shoppingcentret några dagar där hon jobbade och gick runt i lite butiker själv. Jag träffade en hel del av hennes släktingar och blev utfrågade om Sverige. Fick t.o.m med frågan om jag verkligen var från Sverige haha.
En dag var vi till Six Flags i Atlanta. Så sjuuukt kul dag! Den ena bergochdalbanan värre än den andra. Vi hade fint väder hela dagen! Sjukt kul var det!
Min sista dag jag var där och USA för den delen, så åkte Kristi, Ryan (Kristis syster) och jag till Atlanta för att gå på Backstreet Boys konserten, så sjukt bra avslut på en helt underbar resa!
En av poolerna

Jag vid Six Flags


Kristi och Ryan

Backstreet Boys

Jag kom hem till Sverige igen i början av juni. Träffade en BC för Gina Tricot och 6dagar efter att jag kommit hem igen så hade jag fått ett jobb. Så en lugn och skön sommar blev en sommar av jobb. Men jag hann med mycket roligt ändå :) Jag hade en galen midsommar med sjukt sköna människor! Var ute i skärgården. Men roligast var nog ändå släktträffen som vi hade. Det var 2kusiner + 1 respektive och ett kusinbarn som fattades för att vi skulle vara alla samlade.

Slutet av sommaren så flög jag ner till Ängelholm för att hälsa på hos Peter och Lee, för nu bor hela familjen här i Sverige vilket jag är otroligt glad över! Även om vi inte ses så ofta som jag vill, men det är betydligt närmare nu än vad det var innan.
I september så flyttade jag till "min" egna lägenhet, jag hyr utav min bror. Jag var på rekryterings träff för ett extrajobb på Globen, kändes mer som en Idol audition än jobbsökande. Jag gick vidare från första uttagningen till nästa som var personlig intervju och grupp intervju. Datumet var den 13oktober. Detta är en dag av både glädje och sorg. Jag visste att min farmor var dålig och att det blivit sämre. Efter att min intervju var klar fick jag beskedet att min älskade farmor hade dött. Jag hade en känsla av det under hela dagen men frågade jag inte fick jag inget svar, fick jag inget svar så visste jag inte och hade jag vetat det innan så hade jag aldrig gått på intervjun och det hade inte farmor velat. Några veckor senare fick jag beskedet att jag hade fått jobbet på Globen och jag hoppade och grät av lycka! Det var en så sjukt härlig känsla att man klarat av allt! Jag började jobba på Globen i slutet av november.
Början av november så var det begravning för farmor. Det var en fin begravningen men väldigt jobbig! Kändes väldigt overkligt. Jag kommer alltid sakna min farmor, och jag kommer alltid komma ihåg henne. Hon och jag gjorde många tokigheter genom åren och en sak som hon alltid nämnde, även sista gången jag träffade henne vilket var 1vecka innan hon dog, var när vi åkte spark nerför backen och åkte rätt ner i diket. Vi skrattade så otroligt.
Slutet av november så sa jag upp mig igen på Gina Tricot, finns många anledningar till det, men jag tänker inte nämna de här. Jag hade bl.a. blivit erbjuden ett annat jobb och jag tackade ja till det. Det jobbet är som barnflicka åt framförallt en liten tjej som fyller 1år, men ska också ha hand om hennes storasyster som är 3år. Det är en utmaning men väldigt lärorikt. Ingen dag är den andra lik.
December bestod mest av jobb kändes det som, avslutade jobbet på Gina Tricot, igen. Sen hade vi även en överlämnings period, dels för att Sophia ska bli van vid mig och för att vi ska lära känna varandra.
Som ni ser har det hänt en hel del under 2010 för min del, även om jag inte tagit med allt som hänt.
2010 har varit en sjukt bra år och det har varit mitt år! Jag kommer alltid komma ihåg detta året med ett leende på läpparna.
Nu ser jag fram emot det nya året och de nya utmaningarna som ligger framför!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0